راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی ایجاد می شود
سیمان: به گزارش سیمان، سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی و ظرفیت تخصصی و فنی مهندسان ایرانی، اطلاع داد.
به گزارش سیمان به نقل از مهر، هوشنگ بازوند سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز (سه شنبه، ۲۹ آبان) جلسه مشارکت سرمایه گذاری در راه اندازی راه آهن تهران - لاریجان - آمل با حضور استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت CREC چین برگزار کرد و ضمن اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی، اظهار داشت: هم اکنون توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بین المللی از اولویت بالایی برخوردار می باشد.
وی افزود: الان طول شبکه ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر، طول پروژه های در دست ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.
سرپرست شرکت ساخت و توسعه ضمن اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری و ۱۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت اضافه کرد: با عنایت به ظرفیتهای تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره مندی از تجارب و دانش شرکتهای راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل با سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها هم در این نشست ضمن اشاره به تاکید دولت و رئیس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور تصریح کرد: در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی بخصوص خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و راه اندازی ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی اصلی و یک هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت و توسعه است.
تأمین اعتبار یکی از اصلی ترین دغدغه ساخت پروژه های ریلی است
همچنین در ادامه این جلسه، عباس خطیبی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه های ریلی را یکی از اصلی ترین دغدغه های این حوزه دانست و اظهار داشت: با عنایت به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تأمین مالی مورد نیاز قادر هستیم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط موجود را به ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا دهیم و در این راه از شرکتهای سرمایه گذار در این عرصه استقبال می نماییم.
وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور اطلاع داد و تصریح کرد: با این هدف مطالعات گسترده ای در سالهای گذشته بر روی این مقوله در ایران صورت گرفته است و از میان واریانت های موجود کریدور ریلی هراز به طول ۱۵۵ کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است.
خطیبی ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوه های البرز اعلام نمود و اضافه کرد: این مسیر احتیاج به ساخت ۱۱۸ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل خاص دارد که بر مبنای مطالعات اولیه اعتبار مورد احتیاج به روز آن حدود ۳۰۰ همت برآورد می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب