راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی ایجاد می شود

راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی ایجاد می شود

سیمان: به گزارش سیمان، سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت راه آهن تهران - لاریجان - آمل با سرمایه گذاران خارجی و ظرفیت تخصصی و فنی مهندسان ایرانی، اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، هوشنگ بازوند سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز (سه شنبه، ۲۹ آبان) جلسه مشارکت سرمایه گذاری در راه اندازی راه آهن تهران - لاریجان - آمل با حضور استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت CREC چین برگزار کرد و ضمن اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی، اظهار داشت: هم اکنون توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بین المللی از اولویت بالایی برخوردار می باشد.
وی افزود: الان طول شبکه ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر، طول پروژه های در دست ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.
سرپرست شرکت ساخت و توسعه ضمن اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری و ۱۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت اضافه کرد: با عنایت به ظرفیتهای تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره مندی از تجارب و دانش شرکتهای راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل با سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها هم در این نشست ضمن اشاره به تاکید دولت و رئیس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور تصریح کرد: در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی بخصوص خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و راه اندازی ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی اصلی و یک هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت و توسعه است.

تأمین اعتبار یکی از اصلی ترین دغدغه ساخت پروژه های ریلی است

همچنین در ادامه این جلسه، عباس خطیبی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه های ریلی را یکی از اصلی ترین دغدغه های این حوزه دانست و اظهار داشت: با عنایت به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تأمین مالی مورد نیاز قادر هستیم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط موجود را به ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا دهیم و در این راه از شرکتهای سرمایه گذار در این عرصه استقبال می نماییم.
وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور اطلاع داد و تصریح کرد: با این هدف مطالعات گسترده ای در سالهای گذشته بر روی این مقوله در ایران صورت گرفته است و از میان واریانت های موجود کریدور ریلی هراز به طول ۱۵۵ کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است.
خطیبی ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوه های البرز اعلام نمود و اضافه کرد: این مسیر احتیاج به ساخت ۱۱۸ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل خاص دارد که بر مبنای مطالعات اولیه اعتبار مورد احتیاج به روز آن حدود ۳۰۰ همت برآورد می شود.

1403/08/30
09:44:08
0.0 / پنج
216
تگهای خبر: ایران , تخصص , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان