صنعت ریلی یکی از بخش های حساس و حیاتی کشور است

صنعت ریلی یکی از بخش های حساس و حیاتی کشور است

به گزارش سیمان، معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: صنعت ریلی یکی از بخش های حساس و حیاتی کشور است.


به گزارش سیمان به نقل از مهر، داوود طالبی پس از ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه آهن شمال (۲) با اعلان اینکه ما همیشه شاهد دلاور مردی های مردم گیلان در حوزه مختلف انقلاب و دفاع مقدس بوده ایم، اظهار داشت: امروز همه ما در عرصه های مختلفی که مشغول بکار هستیم باید حرکت جهادی و بسیجی وار داشته و در قالب سیاست ها و برنامه های کلان کشور برای توسعه و پیشرفت گام برداریم. طالبی با اعلان اینکه صنعت ریلی کشور برای توسعه و پیشرفت کشور یکی از بخش های بسیار مهم، حساس و حیاتی محسوب می شود، اضافه کرد: صنعت ریلی نه در عرصه خدمت می گنجد و نه در عرصه تولید بلکه در عرصه زیرساخت های کشور فعالیت می کند. معاون توسعه و مدیریت منابع راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلان اینکه اگر زیرساخت های یک کشور فعال نشود خدمات و تولید در آن کشور ممکن نخواهد بود، اشاره کرد: افرادی که در بنادر، حمل و نقل راه آهن و کشتیرانی کار می کند از جایگاه بسیار حساسی برخوردار می باشند. وی با اشاره به این که در کشور ما سرمایه گذاری در عرصه زیرساخت ها و لجستیک بسیار کمتر از آن چیزی است که باید اتفاق بیفتد، افزود: در سیاست های کلی برنامه ها و چشم انداز توسعه ای کشور به ویژه در برنامه ششم توسعه در بندهای ۲۵ و ۴ بخش صنعت ریلی صراحتاً مورد توجه قرار گرفته است و راه آهن و اتصال آن به مبادی اقتصادی همچون حمل بار و بنادر و کشتیرانی به عنوان تکمیل کننده آن، اولویت خاصی داده شده است. وی بابیان این که هزینه استاندارد جهانی در عرصه لجستیک ۱۶ درصد است، هزینه های بخش لجستیکی را در ایران حدوداً هشت و نیم درصد اعلام نمود و اظهار داشت: ما فاصله بسیاری با سرمایه (هزینه لجستیکی) داریم. طالبی با اشاره به این که هزینه در صنعت ریلی نوعی سرمایه است، اضافه کرد: خوشبختانه در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه دربندهای ۹ و ۱۰ به ویژه در مباحث حمل و نقل و انرژی اشاره شده است و مجلس شورای اسلامی و دولت هم برنامه هایی را در برنامه هفتم پیشرفت لحاظ کرده اند که نشان می دهدحاکمیت جمهوری اسلامی ایران بطور قاطع و جدی بدنبال پیشرفت توسعه بخش های زیرساختی کشور هستند. وی با استناد به ماده های ۵۲ و ۵۷ قانون ششم توسعه اضافه کرد: متأسفانه در عمل در اجرا شاهد چنین اتفاقی نیستیم. وی با اشاره به این که خیلی از مسائل صنعت ریلی به مسائل بیرون از این صنعت مربوط می شود، اظهار داشت: در بخش های سطحی و مباحث جاری راه آهن و صنعت ریلی مشکلات زیادی وجود دارد و اقتصاد ریلی ضعیف است که امیدواریم با همت و تلاشی مدیران و کارکنان بدنه ریلی در بخش های مختلف به ویژه در مناطق حساس همچون حوزه های جنوب کشور که مباحث اقتصاد دریا محور را دنبال می کنند و شمال کشور به مقوله ترانزیت کالا توجه دارند به خوبی اجرا شود. طالبی با اشاره به این که وضعیت درون و بیرون صنعت ریلی بطورکامل به تلاش مدیران و همکاران وابسته است، اظهار داشت: آنگونه که باید در سیاست های کلی و اسناد بالا دستی به صنعت ریلی کمک نمی شود و طبق برآورد بعمل آمده امسال حدود ۲، ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش مسافربری زیانده خواهیم داشت در حالیی که سازمان برنامه و بودجه فقط ۱۹۰ میلیارد تومان یارانه زیانده درنظر گرفته است. طالبی با اعلان اینکه راه آهن یک ثروتمند فقیر است افزود: اگر در بحث مولدسازی دست ما را باز بگذارند و به ما اختیارات بدهند خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد. قابل اشاره است که در آخر این مراسم از زحمات «غلامحسین ولدی» تجلیل و «رحمت رحمت نژاد» به عنوان مدیر کل جدید راه آهن شمال ۲ معرفی گردید.


منبع:

1403/09/05
10:08:43
0.0 / پنج
173
تگهای خبر: استاندارد , ایران , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
سیمان سیمان