مهر بررسی كرد؛

كریدوردامغان-جندق روزنه امیدی برای كاهش تصادفات، روایت یك جاده مهم

كریدوردامغان-جندق روزنه امیدی برای كاهش تصادفات، روایت یك جاده مهم

به گزارش سیمان راه اندازی باند دوم محور مواصلاتی دامغان- جندق كریدور شمال به جنوب كشور حدفاصل بندر امیرآباد در استان مازندران را به بندر عباس متصل می كند بنابراین دارای اهمیتی اقتصادی، تجاری و ترانزیتی است.



خبرگزاری مهر، گروه استان ها - سیدعلی میرعمادی: راه اندازی باند دوم محور مواصلاتی دامغان- جندق مورد حمایت دولت های قبل و همینطور دولت كنونی بوده اما نقطه عطف این طرح ملی سال قبل و در جریان سفر هیئت دولت دوازدهم به استان سمنان شكل گرفت كه در آن بر انجام هرچه سریع تر این پروژه تاكید گردید.
امروز بیشتر از هر زمان آرزوی مردم دامغان نزدیك به تحقق است چون كه راه اندازی و تكمیل این پروژه در دو قطعه جداگانه طراحی و پیشبینی شده است تا شاهد كاهش تصادفات كه یكی از عوامل اصلی راه اندازی این پروژه مهم و حیاتی هم به حساب می آید، باشیم.
احداث باند دوم دامغان- جندق كریدور شمال به جنوب كشور در واقع در راه خود بندر امیرآباد در استان مازندران را به بندر عباس در جنوب كشور متصل می كند، این طرح علاوه بر تسهیل در عبور و مرور و گردشگری، در رونق حمل و نقل هم تأثیر فراوان دارد و از طرفی روزنه امیدی برای كاهش تصادفات هم به حساب می آید.

احداث باند دوم دامغان- جندق برنامه راهبردی وزارت راه
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل كشور درباره راه اندازی باند دوم محور دامغان - جندق به خبرنگار مهر می گوید: راه اندازی باند دوم محور دامغان- جندق یك پروژه ملی بوده و همچون برنامه های راهبردی وزارت راه و شهرسازی به شمار می آید كه با اختصاص اعتبارات لازم این پروژه در دو قطعه جداگانه و با انتخاب پیمانكار دنبال و پیگیری می شود.
خیرالله خادمی معتقد است: برای اجرای عملیات قطعه نخست پروژه دو باند شدن محور دامغان- جندق ۶۴ میلیارد تومان اعتبار و با انتخاب پیمانكار بخش خصوصی و به طول ۵۵ كیلومتر در كنار تعیین كارگاه رسماً شروع شد همینطور وزیر سابق راه و شهرسازی دولت دوازدهم هم از اجرای این پروژه بازدید داشته و بر تكمیل آن تاكید كرده است.
وی می افزاید: ۲۷۰ كیلومتر از محور مواصلاتی دامغان- اصفهان در حوزه استحفاظی شهرستان دامغان قرار دارد كه در سال ۹۳ بر مبنای تقسیمات كشوری ابلاغ گردیده وزارت راه و شهرسازی ۵۰ كیلومتر از محور دامغان- اصفهان در حوزه استحفاظی استان اصفهان به شهرستان دامغان ملحق و به میزان راه های این شهرستان اضافه گردید.

۱۵ درصد تصادفات استان سمنان در محور دامغان- جندق
استاندار سمنان هم با اشاره و تاكید بر تكمیل باند دوم دامغان- جندق و پیگیری جدی مسئولان اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان و وزارت راه و شهرسازی در تأمین و اختصاص بموقع اعتبارات به این پروژه ملی، اظهار داشت: سالانه بیشتر از ۱۵ درصد از تصادفات جرحی و منجر به فوت در محورهای مواصلاتی برون شهری استان سمنان در جاده كویری دامغان- جندق به وقوع می پیوندد.
علیرضا آشناگر اضافه كرد: سالانه ۴۵ میلیون خودرو از محورهای استان سمنان در حال تردد و عبور هستند كه می طلبد به جاده های استان بیشتر توجه و بر رفع نقصها موجود همت داشته باشیم تا از وقوع تصادفات و كاهش تلفات جاده ای در محورهای استان سمنان بخصوص محور دامغان- جندق جلوگیری نماییم.
وی اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی كریدور شمال به جنوب كه به محور دامغان- جندق در كویر شهرستان دامغان متصل می شود و از پروژه های مهم و حیاتی استان سمنان است تلاش می شود با حمایت دولت و وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان سمنان این امر مهم محقق شود.

اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار به كریدور شمال به جنوب
نماینده مردم دامغان در خانه ملت با اشاره به اجرای طرح كریدور شمال به جنوب و اتصال بندر امیرآباد به بندر عباس اضافه كرد: حمل و نقل با ایجاد و راه اندازی باند دوم محور دامغان- جندق افزایش و رونق پیدا می كند.
ابوالفضل حسن بیگی خاطرنشان كرد: تخصیص اعتبار تكمیل كریدور شمال به جنوب از دیگر پروژه های سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان سمنان بود كه برای این منظور ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیشبینی و كار مناقصه برای احیا این كریدور در نظر گرفته شده است.
وی تصریح كرد: یكی از پروژه های مهم و اصلی در حوزه راه در استان سمنان راه اندازی باند دوم محور دامغان- جندق بعنوان چهار راه طلایی است كه به صورت ویژه دنبال و پیگیری می شود همینطور مبحث دیگری را هم باید گفت و آن اینكه دولت دوازدهم در تكمیل این پروژه ملی نگاه ویژه دارد چونكه پروژه ملی دو باند شدن محور دامغان- جندق و كریدور شمال به جنوب از یك اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

جاده دامغان- جندق یك گذرگاه ایمن و مطمئن
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان هم درباره محور دامغان- جندق، اعتقاد دارد این كریدور راه را برای مسافرانی كه از استان اصفهان به قصد زیارت مرقد ملكوتی علی بن موسی الرضا (ع) طی طریق می كنند كوتاه كرده است.
احسان منصور كیایی افزود: در جریان سفر سال قبل رئیس جمهور به استان سمنان و درخواست نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای قطعه دوم محور دام غان- جندق پیمان اجرای این پروژه به مناقصه گذاشته و پیمانكار آن انتخاب گردید.
وی درباره الزامات ارتقای محور دامغان-جندق و اصول فنی آن، توضیح داد: ارتقا این جاده از تك باند به دو باند بوی گذرگاه ایمن و مطمئن نقش اساسی در كاهش بار ترافیكی دارد.

۳۷ درصد راه های استان سمنان در شهرستان دامغان قرار دارد
علی اصغر مجد فرماندار با اشاره به اینكه ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قطعه دوم باند دوم محور دامغان- جندق اختصاص یافت، اظهار داشت: میزان اجرای پروژه قطعه دوم باند محور دامغان- جندق ۵۰ كیلومتر از روستای یزدان آباد تا پایین تر از روستای رشم در جنوب شهرستان دامغان است كه مدت زمان اجرای پروژه ۴۲ ماه در نظر گرفته شده است.
وی رونق اقتصادی در حوزه حمل و نقل از مهمترین مزیت های اجرای پروژه ملی دو باند شدن محور دامغان- جندق بیان كرد.
قدر مسلم اینكه ایجاد این كریدور در درون استان سمنان می تواند اهمیت های فراوانی را داشته باشد چون كه این استان در راه شرق به غرب و كریدور حرم تا حرم هم قرار دارد از جانب دیگر بارانداز شمال شرق كشور هم به حساب می آید در نتیجه ایجاد كریدور شمال به جنوب و اتصال آن به كریدور شرق به غرب می تواند یك به علاوه بزرگ ترانزیتی، صادراتی و حمل و نقلی را در این استان ایجاد كند.
این كریدورها می تواند ارتقای سرمایه گذاری، جذابیت سرمایه گذاری، اشتغال زایی و رونق اقتصادی و ده ها مزیت دیگر را هم برای استان سمنان به ارمغان بیاورد.


منبع:

1398/02/30
14:57:30
5.0 / پنج
4484
تگهای خبر: بخش خصوصی , حمل و نقل , راه و شهرسازی , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سیمان سیمان