رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام كرد:
استعلام مالیات انتقال املاك تهران فقط بوسیله دفاتر اسناد رسمی
سیمان: رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور، بر استعلام مالیات نقل و انتقال املاك تهران فقط بوسیله دفاتر اسناد رسمی تاكید نمود.
به گزارش سیمان به نقل از سازمان امور مالیاتی، امیدعلی پارسا، رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور با اشاره به برون سپاری ستاندن مالیات الكترونیك نقل و انتقال املاك مسكونی به دفاتر اسناد رسمی، اظهار داشت: استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاك مسكونی مناطق ۲۲ گانه تهران فقط بوسیله دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد. امیدعلی پارسا با اشاره به اینكه طرح برون سپاری ستاندن مالیات نقل و انتقال املاك مسكونی، به دفاتر اسناد رسمی با همكاری سازمان امور مالیاتی كشور و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور پیاده سازی شده است، اظهار داشت: این طرح با هدف كاهش هزینه های وصول مالیات، تكریم مودیان مالیاتی در تمامی دفاتر اسناد رسمی محدوده ۲۲ گانه شهرداری تهران عملیاتی شده است. وی با تاكید بر اینكه انجام پروسه مورد اشاره توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و باتوجه به شیوع بیماری كرونا حائز اهمیت می باشد، گفت: برخی گزارش های واصله حاكیست كه باوجود اقدامات به عمل آمده برخی دفاتر اسناد رسمی همچنان به شیوه های سنتی مبادرت به استعلام از ادارات امور مالیاتی می نمایند. رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور از انجام مكاتبه با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در این خصوص آگاهی داد و اضافه كرد: انجام استعلامات مربوط به نقل و انتقال املاك مسكونی باید بوسیله سامانه مذكور صورت گیرد تا شاهد كمترین بازگشت حضوری مودیان در شرایط موجود باشیم. گفتنی است، طرح برون سپاری ستاندن مالیات نقل و انتقال املاك مسكونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تكلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم و بخشنامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس كل قوه قضائیه) اجرا شده است.
منبع: سیمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب