امکان ارسال دریایی بسته های پستی به روسیه برقرار شد

امکان ارسال دریایی بسته های پستی به روسیه برقرار شد

به گزارش سیمان، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از آمادگی حمل مرسولات پستی روسیه آگاهی داد و اظهار داشت: شرکت ملی پست می تواند محوله های پستی روسیه را در کانتینرهای 20 فوتی بارگیری کند.



به گزارش سیمان به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، داوود آبداری تفتی طی نشستی با مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران و مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اعلان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث ترانزیت محموله های پستی امنیت و بیمه کالاها هست، اشاره کرد: خوشبختانه کشتیرانی دریای خزر در هر دو بحث تضامین کافی را به صاحب کالا می دهد.
وی با اشاره به این که کشتیرانی دریای خزر در طول هفته حداقل دو سفر از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه صورت می دهد، افزود: این امکان را داریم که این سفرها را از مبادی بندر امیرآباد و نوشهر نیز به سمت روسیه انجام دهیم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر مهم ترین مبحث در حمل و نقل کالا را زمان حمل دانست و اظهار داشت: این کشتیرانی در هر دو فاکتور ایمنی بار و مدت زمان حمل به بازار روسیه قادر می باشد به خوبی به نفع صاحب کالا پروسه حمل را مدیریت کند.
وی زمان میانگین برای حمل یک محموله پستی بوسیله دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه را بین پنج تا هفت روز اعلام و اشاره کرد: کشتیرانی دریای خزر آماده حمل مرسولات پستی روسیه است.
تفتی اضافه کرد: کشتیرانی دریای خزر برای حمل محموله های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه های حمل در نظر گرفته است.
وی اشاره کرد: بمنظور حفظ امنیت کالا، کشتیرانی دریای خزر کانتینر مخصوص برای محوله های پستی تخصیص می دهد ضمناً این کانتینرها بدون نوبت دهی و با در نظر گرفتن اولویت به سمت روسیه حمل خواهند شد.
تفتی اظهار داشت: با توجه به این که کشتیرانی دریای خزر در کشورهای مختلف دارای دفاتر نمایندگی است و بواسطه آشنایی به امر حمل و نقل می تواند درباب حمل محموله های پستی روسیه بوسیله ایران و دریای خزر به شرکت ملی پست ایران کمک نماید.
وی یکی از مزایای حمل و نقل دریایی را قیمت حمل بسیار کمتر نسبت به دیگر اشکال حمل و نقل دانست و اشاره کرد: کشتیرانی دریای خزر ضمن این که در حوزه حمل کالای پستی به روسیه در تعرفه ها تخفیف اعمال کرده است در بندر سالیانکای روسیه که راهبری آن در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است نیز به مدت یک ماه هزینه انبارداری صفر در نظر گرفته شده تا روزی صد تن بار نیز برای حمل تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال می نماییم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر همین طور اظهار داشت: شرکت ملی پست می تواند محوله های پستی روسیه را در کانتینرهای ۲۰ فوتی تا ظرفیت وزنی ۲۴ تن بارگیری کند و اگر بار به حجم سیصد تن برسد تخفیف ۴۰ درصدی در هزینه حمل شامل آن خواهد شد، ضمن این که کالای تا ارزش ۳۰ میلیون تومان نیز شامل بیمه رایگان است.
در ادامه این جلسه سه جانبه، حسین یونسی مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان اشاره کرد: تمام تلاش ما در بندر این است که کشتی هایی که حامل مرسولات پستی هستند، را بدون نوبت اجازه تردد صادر نماییم.
وی درباب تعرفه های بندری نیز اظهار داشت: هزینه های بندری برمبنای تعرفه های مصوب سازمان بنادر و دریانوردی گرفتن می شود.
حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران نیز با اعلان اینکه تعداد پروازهای روسیه به سبب شرایط جنگی و تحریم ها بسیار محدود شده است، اشاره کرد: خطوط هوایی معتبر دنیا هم اکنون از مسیر روسیه استفاده نمی کنند و همین مساله شرایط نامطلوبی را در پست این کشور ایجاد کرده است.
وی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات به روسیه، اظهار داشت: قسمتی از تفاهم نامه هایی که در این سفر بین ایران و روسیه منعقد گردید در رابطه با ترانزیت در راه پستی روسیه بود.
عمیدی افزود: روسیه روزانه حدود ۲۰ تن کالای صادراتی پستی دارد که هم اکنون امکان صادرات آنرا ندارد که حمل و نقل آن می تواند درآمد ترانزیتی مناسبی برای کشور بوجود آورد.
وی اشاره کرد: در مسافرت جناب وزیر به روسیه استفاده از ظرفیت لجستیکی دریایی ایران یکی از راهکارهای این بود که درباب حمل و نقل محموله های پستی روسیه عنوان شد، بیشترین بار پستی از سمت روسیه به ایران خواهد بود.
مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران یکی از مهم ترین دغدغه های این شرکت را مدت زمان حمل کالای پستی اعلام نمود و اظهار داشت: درحال بررسی تمام روش ها برای حمل مقرون به صرفه محمولات پستی روسیه بوسیله ایران هستیم.

1401/05/31
20:56:25
0.0 / پنج
394
تگهای خبر: ارز , ایران , بازار , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
سیمان سیمان