كارشناس هواشناسی اعلام كرد؛

ورود موج بارش های پاییزی به کشور از روز چهارشنبه

ورود موج بارش های پاییزی به کشور از روز چهارشنبه

به گزارش سیمان، رئیس مرکز پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از ورود موج جدید بارش های پاییزی از روز چهارشنبه (۴ مهر) در اغلب نقاط کشور اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به این که بر مبنای نقشه های فصلی با پاییز خشک و کم بارش تر از حد نرمال مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: امروز (دوشنبه، دوم مهر) و (سه شنبه، سوم مهر) در بعضی مناطق واقع در شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده پیشبینی می شود.
وی افزود: همینطور در ایام چهارشنبه (چهارم مهر) و پنجشنبه (پنجم مهر) در بعضی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.
رئیس مرکز پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: امروز در نوار شرقی، فردا در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق، جنوب غرب و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعت ها وزش باد به نسبت شدید و در بعضی مناطق خیزش گرد و خاک پیشبینی می شود.
به گفته ضیائیان؛ از امروز تا روز سه شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد و از روز چهارشنبه موج جدید بارش های پاییزی وارد کشور می شود.
وی اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف، وزش باد در پس از ظهر با افزایش ابر و افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد و فردا صاف، وزش باد، در پس از ظهر با افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.
رئیس مرکز پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به این که طبق پیشبینی ها میزان بارش ها در فصل نرمال نخواهد بود به کشاورزان تصریح کرد: برای کاشت محصولات زراعی خود از پیشبینی های هفتگی استفاده نمایند تا کشاورزان گرفتار ضرر و زیان نشوند، چونکه بعضی از محصولات کشاورزی احتیاج به آبیاری مداوم دارد و اگر بارش ها به اندازه نباشد، از بین خواهد رفت.

1403/07/02
16:19:22
0.0 / پنج
163
تگهای خبر: محصولات , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیمان سیمان