اخطار به کشاورزان 5 استان با ورود سامانه بارشی جدید از امروز

اخطار به کشاورزان 5 استان با ورود سامانه بارشی جدید از امروز

به گزارش سیمان، سازمان هواشناسی با صدور اخطار هواشناسی سطح نارنجی از تشدید بارش ها در ۵ استان کشور اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف کشور خبر داد، این سامانه که از امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهر) فعال خواهد می شود تا جمعه (۱۳ مهر) ادامه می یابد و باعث وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در بعضی مناطق خواهد شد؛ همینطور در ارتفاعات، بارش برف هم دور از انتظار نیست.
طبق اعلام سازمان، این سامانه روز چهارشنبه شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. روز پنج شنبه، استانهای گیلان، مازندران و گلستان شاهد شدت بارش ها خواهند بود و در روز جمعه هم علاوه بر این سه استان، نوار شرقی اردبیل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
این سامانه می تواند سبب طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها و احتمال رانش کوه در بعضی مناطق شود. همینطور وزش باد شدید امکان دارد به سازه های موقت و محصولات کشاورزی خسارت وارد کند. احتمال سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات هم وجود دارد.
سازمان هواشناسی به مردم سفارش کرده است که از ترددهای غیرضروری در مناطق حادثه خیز، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیتهای تفریحی مانند طبیعت گردی و کوه نوردی اجتناب کنند. همینطور سفارش شده که عشایر از چرای دام در نواحی مرتفع و حاشیه رودخانه ها پرهیز کرده و کشاورزان برای پیشگیری از خسارات احتمالی، اقدامات لازم جهت جابه جایی محصولات و استقامت سازه های موقت خویش را انجام دهند. دستگاههای اجرایی خدمت رسان و امدادی هم باید آمادگی کامل برای مقابله با شرایط جوی پیش رو داشته باشند.


منبع:

1403/07/12
11:51:07
0.0 / پنج
144
تگهای خبر: محصولات , هواشناسی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
سیمان سیمان