سیستم های تولید را به سیستم های انعطاف پذیر تبدیل کنیم

سیستم های تولید را به سیستم های انعطاف پذیر تبدیل کنیم

به گزارش سیمان، دبیر جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی برنامه عملکرد و بودجه سازمان، به طور عمده از خروجی درآمدی و عملکردی سازمان به جمع بندی می رسد، باید خطوط تولید را در دسترس داشته باشیم.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، نوید نصر دبیر جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران امروز (سه شنبه، ۱۷ مهر) در هفتمین دوره همایش جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران ضمن اشاره به چالش های امروز مدیران ارشد در صنایع و اظهار داشت: برنامه عملکرد و بودجه سازمان، به طور عمده از خروجی درآمدی و عملکردی سازمان به جمع بندی می رسد بنابراین ناگزیر هستیم خطوط تولید را در دسترس داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید بتوان برنامه تولید و عملکردی خویش را به شکل صددرصدی محقق نماییم اضافه کرد: نخستین دغدغه یک مدیر ارشد باید برنامه تولید و عملکرد را محقق کند این مورد بعنوان چالش نخست مطرح است. چالش دوم اینست که با عنایت به سرعت تکنولوژی، نیازهای مشتریان و ذی نفعان به لحظه تغییر می کند بنابراین باید به بهترین شکل پاسخگوی این خواسته ها باشیم.
دبیر هفتمین دوره جایزه نگهداری با این بیان که، یا باید خطوط تولید به روز داشته باشیم یا سیستم های تولید را به سیستم های انعطاف پذیر تبدیل نماییم افزود: باید به مقوله توسعه پایدار توجه ویژه داشته و به دنبال بزرگ کردن نقش دارایی ها و تجهیزات باشیم و در عمده صنایع ایرانی به علت تحریم ها نتوانستیم خطوط به روز داشته باشیم و تجهیزاتمان برای گذشته است برای افزایش نرخ تولید باید به نرخ خرابی ها هم دقت کنیم بنابراین باید برای سطح و تناسب فعالیتهای نگهداری و تعمیرات و سیاستگذاری دارایی، یک برنامه منسجم داشته باشیم.
وی اظهار نمود: در مقوله ناترازی انرژی هیچ گریزی جز مدیریت بهینه مصرف انرژی نداریم؛ برای تحقق برنامه های عملکردی باید به فکر تأمین منابع پایدار باشیم بنابراین باید به نقدینگی دقت نماییم. در بیشتر از ۸۰ ارزیابی که انجام دادیم، متوجه شدیم برای مطالبه گری مناسب نیازمند زیرساختی با عنوان منابع اطلاعاتی هستیم. حضور نیرو و سرمایه کار جدید، چالش هایی را ایجاد می کند؛ حفظ و نگهداشت نیروی انسانی یک چالش است باید نظام های انگیزشی را تعویض نماییم و تغییر دهیم.
وی اشاره کرد: انگیزش، آموزش، حمایت، مطالبه گری و ارزیابی عملکرد، مدیریت تعارضات و نوآوری و خلاقیت هم همچون لزوم های نگاه راهبردی به سرمایه انسانی است.


منبع:

1403/07/18
09:30:01
0.0 / پنج
71
تگهای خبر: آموزش , ارز , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سیمان سیمان