در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

صادق: دولت به خانواده های حادثه معدن طبس، مسکن می دهد

صادق: دولت به خانواده های حادثه معدن طبس، مسکن می دهد

سیمان: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت از اعطای مسکن به خانواده های داغ دیده حادثه معدن طبس طی یک ماه آتی آگاهی داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ی پشتیبانی از حادثه دیدگان و خانواده های داغ دیده معدن طبس، اظهار داشت: بنا بر تأکیدی که رییس جمهور داشت و پیشنهاداتی که از طرف وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن محرومان ارائه شد، قرار شد به خانواده های داغ دیده معدن طبس که فاقد مسکن هستند، مسکن با پراکنشی در استانهای مختلف چون خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان تعلق گیرد.
وی بیان کرد: قرار شد این اقدام با قرارداد واگذاری به سرپرست خانواده و فرزندان حادثه دیدگان معدن طبس باشد. ان شاءالله ظرف مدت یک ماه آتی این قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم این خانواده ها خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی همین طور در ارتباط با توافق هایی که با کشورهای دیگر برگزار کرده باشند، بیان کرد: نامه هایی که در راستای اجرای توافقات قبلی باشد، به امضا رسیده است به عنوان مثال در سفری که با رییس جمهور به کشور عراق داشتیم بر قرارداد خط آهن شلمچه به بصره تاکید شد و و اقدام های اجرائی که مدت ها بود انجام نمی شد پس از سفر به اجرا می رسد.
وی در همین رابطه اضافه کرد: پس از سفر ان شا ا... اجرای خط آهن شلمچه به بصره تصریح خواهد شد.
صادق همین طور در پاسخ پرسشی بر اساس اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: متأسفانه به سبب آنکه در ۶ ماه گذشته منابع مالی به تسهیلاتی که باید به متقاضیان مسکن صورت می گرفت، تزریق نشده بود؛ از بهمن ماه سال قبل رکودی گریبانگیر خانواده ها در سراسر کشور شده بود. انجام شد و کمک نمایندگان محترم مجلس خصوصاً کمیسیون عمران تزریق منابعی برای عقب ماندگی هایی که از بهمن ماه سال پیش وجود داشت، انجام دادیم.
وزیر راه شهرسازی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که عددی که برای اجرای پروژه های مسکن تزریق کردید چه میزان است بیان کرد: مشارکت بانک برای ۳۸۰ هزار نفر انجام شده است و همین افراد نیز به مشکل برخورده بودند ه با تمهیدات و پیگیری هایی که در دستور کار داریم. پیگیر این مساله هستیم که هر آن چه که دولت به متقاضیان متعهد شده است ز نظیر تسریع در تسهیلات و اقدام های مربوط به آمادگی و ساخت مسکن در اولویت قرار گیرد.
صادق همین طور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت سال یک میلیون مسکن را در دستور کار خود دارد و یا برنامه جدیدی در دست اقدام است اظهار داشت: خیر دولت برنامه جدیدی ندارد، قانون برنامه هفتم توسعه را در دستور داریم که برش های آن بطورکامل مشخص است که مقرر است چه اتفاق هایی رخ دهد. و نسبت به تعهدی که در سالهای قبل داده ایم و حدود ۷۸۰ هزار نفر پول واریز کرده اند و ما متعهدیم که مسکن به آنها تعلق بگیرد.
وزیر راه شهرسازی اشاره کرد: قانون جوانی جمعیت بر سر جای خود قرار دارد و همه تعهداتی که طبق برنامه هفتم توسعه است باید بنا بر بودجه هایی که اختصاص پیدا می کند جلو برود.


منبع:

1403/07/26
14:56:25
0.0 / پنج
8
تگهای خبر: تسهیلات , تولید , راه و شهرسازی , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
سیمان سیمان