دلیل نخریدن خودرو های برقی

دلیل نخریدن خودرو های برقی

به گزارش سیمان این گزارشی به مرور و بررسی دلایلی كه مشتریان برای نخریدن خودرو های برقی عنوان می كنند، خواهد پرداخت.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، در سال های اخیر كه خودرو های برقی، پاك و دوستدار محیط زیست از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف مشتریان و دولت های مختلف برخوردار شده است، خیلی از شركت های خودروسازی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه این وسائل نقلیه روی آورده اند.
خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
با اینكه در سال های اخیر تلاش زیادی برای تشویق شهروندان و مشتریان به خریداری و استفاده از خودرو های برقی انجام گرفته است اما بنظر می رسد كه هنوز این وسائل نقلیه سهم اندكی از بازارهای جهانی خودرو را می سازند.
چندی قبل نیز نتایج آمار و بررسی های صورت گرفته در استرالیا نشان می داد كه شهروندان این كشور تحت تاثیر بعضی از عوامل علاقه و تمایل چندان زیادی برای خریداری و استفاده از خودرو های الكتریكی از خود نشان نداده اند كه همچون مهم ترین آنها می توان به قیمت بالا، قدرت پیمایش مسافت و اطلاع رسانی ضعیف و آینده نامشخص آنها اشاره نمود.
برمبنای گزارشی كه توسط كارشناسان و مفسرین فعال در موسسه تحقیقاتی statista انتشار یافته است، دلایلی كه مشتریان در مورد عدم خریداری و استفاده از خودرو های برقی، پاك و دوستدار محیط زیست آورده اند، آمده است:
۱. خودرو های برقی قیمت بسیار بالایی دارند
۵۵.۳۹ درصد از مشتریان عنوان كردند كه تابحال تنها به خاطر قیمت بالای این محصولات موفق به خریداری یك خودروی برقی نشده اند.
۲. عدم وجود ایستگاه های شارژ خودرو های برقی
۴۶.۱۹ درصد از مردم نیز اعتقاد دارند كه نبود زیرساخت های لازم جهت استفاده از خودرو های برقی همچون ایستگاه های شارژ درون شهری و برون شهری علت اصلی استقبال نكردن آنان از خودرو های برقی است.
۳. منتظر ماندن تا زمان توسعه و تكامل تكنولوژی خودرو های برقی
۳۰.۰۶ درصد از مشتریان نیز ترجیح داده اند كه تا زمان توسعه و تكامل تكنولوژی های مربوط به خودرو های برقی منتظر خواهند ماند تا همه گیر شود و برای خدمات بعد از فروش آن مشكلی پیش نیاید.
۴. ظرفیت باتری خودرو های برقی و توان پیمایش مسافت آنها كم است
۲۳.۸۹ درصد از مشتریان نیز ظرفیت پایین باتری های بكاررفته در خودرو های برقی و پیمایش مسافت های كوتاه به ازای هر بار شارژ كامل را علت اصلی استقبال نكردن از خودرو های مذكور نامیدند.
۵. دشواری تعمیر و نگهداری خودرو های برقی
۱۴.۸۳ درصد از مشتریان از دشواری تعمیر و نگهداری خودرو های برقی سخن گفته اند.
۶. دلیلهای نامشخص
۹.۹۴ درصد از مشتریان نیز دلیلهای نامشخصی را درباره عدم استقبال از خودرو های برقی عنوان كرده اند.
۷. رانندگی خودرو های برقی به اندازه خودرو های معمول لذت بخش نیست
۸.۲۸ درصد از مشتریان نیز عنوان كردند كه رانندگی با خودرو های برقی به اندازه رانندگی پشت فرمان خودرو های معمول بنزینی و دیزلی كه قدرت بیشتری دارند، لذت بخش نیست.
۸. خودرو های برقی نقشی در حفظ محیط زیست ندارند
۶.۰۳ درصد از مشتریان نیز براین باورند كه برخلاف تبلیغات صورت گرفته به منظور ترغیب به خرید خودرو های برقی كه در امتداد حفاظت از محیط زیست توسعه داده شده اند، این خودرو ها نقشی در حفظ محیط زیست نخواهند داشت.





1398/09/14
13:28:59
5.0 / پنج
4783
تگهای خبر: بازار , تبلیغات , تعمیر , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سیمان سیمان